24 Ore
Astăzi la Buzău: Vernisaj la Centrul „Iazul Morilor” și Concert extraordinar Daphna Levy la Centrul Muzeal „I. C. Brătianu”
O EXPOZIȚIE DE FOTOGRAFIE SPECIALĂ, SÂMBĂTĂ, 7 septembrie, ora 17:30
ACCES LIBER
Despre Artist
Haris Germanidis creează imagini prin combinarea fotografiei cu acuarele și cerneluri pe hârtie. Temele sale gravitează în jurul condiției umane și al calităților sale transcendente. Format în regia de film, fotografie analog și automatism electronic, el și-a petrecut ultimele trei decenii lucrând într-o gamă diversă de domenii, inclusiv performance audiovizual live, producție de reclame TV, vizualuri și iluminat de teatru, fotografie comercială și proiecte personale de artă. A colaborat cu alți artiști, colectivi, și clienți atât la nivel local, cât și internațional. În ultimul deceniu, s-a concentrat pe fotografie și arta plastică, lucrând din studioul său din Atena, Grecia.
Din partea Artistului
…Dacă ochii sunt o fereastră către suflet, atunci poate că prezența noastră eluzivă este o cheie către univers…
De-a lungul muncii mele de portretistică, m-am regăsit tot mai des făcând alegeri creative (poziționare, iluminare, stilizare, colorare etc.) care aveau un fir distinct de continuitate. Aceste alegeri mă îndepărtau adesea de adevărurile materiale obiective ale subiecților mei și mă conduceau către teritorii estetice și tematice necunoscute.
În timp, am dezvoltat un set de tehnici care să-mi permită să transmit calitățile subtile care elevau formele și atribuiau semnificație simbolică gesturilor sau expresiilor, servind totodată ca o fundație pe care să-mi pot dezvolta mai departe ideile.
Această dezvoltare a unor noi instrumente expresive, împreună cu o evoluție a abordării mele inițiale față de mediu (fotografie) și a procesului general de creare a imaginilor, m-au ajutat să traduc și să materializez mai fidel ceea ce simțeam sau gândeam, mai degrabă decât ceea ce părea.
Lucrările prezentate aici sunt o colecție de „portrete” cu ceea ce ar putea fi numit calități de „iconografie religioasă”. Ele fac parte dintr-un univers mai larg de „personaje” sau „tipuri” care împărtășesc un sentiment de transcendență și o senzație de lume creată.
Prezentate într-o ordine cronologică vagă, aceste imagini conturează, de asemenea, diferitele etape ale evoluției menționate anterior. De la lucrările timpurii care au pus bazele pentru extinderea eficienței mediului în raport cu temele mele, la imagini care au abordat probleme practice care necesitau soluții, la experimentări care au deschis calea pentru apariția unei abordări diferite.
Principalele mele instrumente sunt acum fotografia digitală, acuarelele, cernelurile și creioanele, iar compozițiile finale sunt tipărite pe hârtie și expuse sub formă de printuri de mari dimensiuni.
Imaginile sunt stârnite de interesul meu pentru atât aspectele materiale, cât și cele spirituale ale condiției umane. Procesul efectiv de realizare a imaginilor include adesea găsirea și lucrul cu subiecți în cadrul unor sesiuni de fotografiere. Ulterior, intervine un proces de pictură mai tradițional, începând cu studii de compoziție pe hârtie și conducând treptat la desene mai precise în creion care stabilesc baza imaginii. Această ordine (sesiune foto/studii) este adesea inversată, în funcție de inspirația care vine de la subiect sau invers.
Acuarela și cerneala sunt utilizate pentru a crea diverse texturi în funcție de nevoile compoziției, un proces bazat pe improvizație liberă și aprecierea valorilor „obiectului găsit”.
Apoi urmează revenirea în lumea digitală, unde are loc asamblarea tuturor elementelor separate.
În ansamblu, caracteristicile unice și combinațiile diferitelor medii creează un proces care îmi extinde considerabil potențialul expresiv, simțindu-se în același timp ca o versiune alterată a proceselor de dezvoltare a filmului analogic.
Consider că experiența acestui proces evolutiv în sine este la fel de importantă, dacă nu chiar mai importantă, decât rezultatul final. Ajută la crearea unei noțiuni de continuitate și evoluție, în care lucrurile nu se materializează din nimic instantaneu, iar rezultatele sunt rezultatul ideilor, nevoilor și acțiunilor care sunt lucrate în timp, mai degrabă decât produsul unui moment redus de efort.
Aceste noțiuni interconectate sunt părți integrale ale muncii mele și servesc drept reflecții interesante asupra a ceea ce înseamnă experiența umană pentru mine.
Sâmbătă, 7 septembrie, ora 18.30
𝐂𝐨𝐧𝐜𝐞𝐫𝐭 𝐞𝐱𝐭𝐫𝐚𝐨𝐫𝐝𝐢𝐧𝐚𝐫 𝐃𝐀𝐏𝐇𝐍𝐀 𝐋𝐄𝐕𝐘 𝐐𝐔𝐀𝐑𝐓𝐄𝐓
Muzicienii vor aduce pe scenă prelucrări ale unora dintre cele mai cunoscute teme muzicale din filme celebre, cu sound-ul inconfundabil al jazz-ului, în adaptări și reinterpretări personale.
Printre piesele pe care le veți recunoaște cu siguranță se numără Que Sera Sera, din filmul “Omul care știe prea multe”, My Favorite Things, din “Sunetul muzicii”, As Time Goes By, din “Casablanca”, sau Everybody wants to be a cat, din “Pisicile aristocrate”.
Daphna Levy cântă în fața publicului din întreaga lume, în festivaluri și concerte de anvergură, iar la BIAF va veni alături de alți trei muzicieni de excepție: Tamir Miler – pian, Eran Zilberberg – contrabass și Leon Habib – tobe.
Muzica sa a fost descrisă ca “extraordinar de plăcută, sensibilă și încântătoare, inteligentă și chiar dansabilă”. Daphna crede cu tărie în legăturile interumane și își dorește să elimine granițele dintre oameni, pentru câteva zeci de minute, prin puterea muzicii sale.
Accesul este liber, în limita locurilor disponibile